اختصاص ۱۲ درصد مصوبات کارگروه زیربنایی کردستان به حوزه گردشگری

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه بخش گردشگری استان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ۱۲ درصد مصوبات کارگروه زیربنایی کردستان در سال جاری مربوط به این حوزه است.

به گزارش میراث‌آریا، کیومرث حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: در کارگروه امور زیربنایی استان از اول سال تاکنون تعداد ۱۴۵ مصوبه داشته‌ایم که از این میزان ۸۴ درصد تصویب، ۴ درصد رد و مابقی به جلسه بعدی کارگروه برای تکمیل مدارک موکول شده که در مجموع می توان گفت معمولا بیش از  ۹۵ درصد درخواست‌ها در کارگروه امور زیر بنایی استان تایید می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه قبلا عمده مصوبات در بخش کشاورزی بود، افزود: اکنون بخش گردشگری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و ۱۲درصد مصوبات کارگروه زیربنایی استان در سال جاری مربوط به این حوزه است.

او عنوان کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده  توسط دبیر ستاد سفرهای کشوری، در تعطیلات اخیر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گردشگر وارد استان شده‌اند.

حبیبی یادآور شد: ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی و ظرفیت قطار سنندج شاهد بر این مدعاست و طبیعتاً ورود این میزان گردشگر درآمدزایی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه بر اساس مستندات، کردستان هفتمین استان مهمانپذیر کشور است، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش تصادفات جاده‌ای کردستان در بخش برون شهری در چنده ماه اخیر به دلیل رونق گردشگری و افزایش حجم تردد خودروها در استان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801736
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha